Κ ω σ τ ής θετικό <=> αρνητικό πρόταγμα ζωής

 
 

Ο  Κωστής ετοίμασε ένα καινούριο ενεργειακό πεδίο κεραυνών στον χώρο της Depôt art gallery  που θα τον μεταβάλλει σε ηχητικό περιβάλλον. Πρόσφατα έργα που αναδεικνύουν τον κεραυνό αλλά και έργα που είναι δηλωτικά της έκρηξης και συμπληρώνουν το συνολικό πρόταγμα της συγκρότησης της έκθεσης θετικόóαρνητικό του Κωστή. Ο υπότιτλος είναι χαρακτηριστικός της άποψης που υποστηρίζει μέσα κι έξω από την ιστορία της τέχνης: πρόταγμα ζωής.

Σχέδιο ζωής παρουσιασμένο σαν +ολικό πρόταγμα έτσι που οι κεραυνοί των έργων του να ορίζουν το επόμενο βήμα, το αύριο και τις κεραυνοβολήσεις του. Στο ενεργειακό πεδίο που δημιουργεί ο Κωστής, γίνεται αισθητή  η αλληλεπίδραση των θεατών με τα ηλεκτρικά φορτισμένα έργα του.

Μέσα στον αέρα των ρήξεων και των εκρήξεων το θετικό και το αρνητικό. Ηλεκτρικό φορτίο, σκέψεις, αισθήσεις… Η τυχαία ξαφνική εμφάνιση κι εξαφάνιση του κεραυνού. Όλα ξεκινάνε από το θετικό|αρνητικό. Η αστραπή δεν είναι μια ενιαία γραμμή όπως εμείς την διακρίνουμε. Αποτελείται από χιλιάδες μικρά αγώγιμα σημεία υγρασίας, όπου πάνω τους βρίσκει τον βηματισμός της, για να τα ενώσει έτσι η αστραπή στην εκρηκτική πορεία της.

Ο Εμμανουήλ Μαυρομάτης με κείμενό του μας εισάγει στην σκέψη που ενυπάρχει στην έκθεση αυτή και τελειώνοντας το κείμενό του λέει:

Σε αντίθεση προς την καλλιτεχνική αντίληψη κατά την οποία η σταθερότητα της οπτικής υλοποίησης του καλλιτέχνη, -το κύρος του- εξασφαλίζεται από την τελική της αποτύπωση σε μια οριστική καλλιτεχνική κατάληξη, στην εργασία του Κωστή, το ολικό είναι εκείνο το οποίο ήδη έχει τελειώσει όχι πλέον ως η κατάληξη-, αλλά ως το επεκτεινόμενο προοπτικά, αναγγελλόμενο και προβλεπόμενο μέλλον του. Αυτή είναι μια ιδιόμορφη αντίληψη της καλλιτεχνικής εργασίας κατά την οποία ο καλλιτέχνης σκέπτεται τα υλικά, τις τεχνικές και τους χειρισμούς της εργασίας του ως τις λέξεις και ως τις φράσεις ενός συλλογισμού. Για την καθημερινή πρακτική ο συλλογισμός χρησιμοποιείται ως η έννοια μιας δράσης και ως η υπόδειξη της λειτουργίας της και για την αναλυτική πρακτική ως η συνδεσμολογία των φράσεων και της λέξης. Η συνδεσμολογία είναι η μέθοδος και η λειτουργία είναι η προσαρμογή στις συνθήκες. Ο Κωστής μεταφέρει την αναλυτική πρακτική στις εικόνες του, -την ποίηση της συνδεσμολογίας στη λειτουργία των εικόνων